Hoe stop je met roken. De meeste kans van slagen


De meeste kans van slagenkans van slagen

De meeste kans van slagen.

11 waardevolle tips uit de dagelijkse praktijk

  1. Onderzoek of je wel echt wilt. Waarom wil je stoppen. Voor wie doe je het?
  2. Je moet zeker voor 70 % gemotiveerd zijn. Zit je daar onder, dan is de kans van slagen miniem.
  3. Vraag aan ex-rokers hoe zij zijn gestopt.
  4. Als je in een stressvrije periode van je leven bent, heb je meer kans van slagen dan wanneer je heftige dingen meemaakt.
  5. Heb je meerdere verslavingen ( gokken-drugs-alcohol-seks) dan is het effectiever om eerst die aan te pakken.
  6. Ga naar een gespecialiseerde therapeut die aantoonbare successen boekt. Onthoud dat maar 5% slaagt op basis van Cold Turkey. Dus zonder hulp van buitenaf en met wilskracht.
  7. Hypnotherapie is de meest succesvolle therapie, maar er is meer aanbod.
  8. Stop in een keer met roken en gooi alle tabak weg.Langzaam verminderen is veel moeilijker.
  9. Beweeg dagelijks 30 minuten, drink 2 liter water per dag en luister elke dag naar rustgevende muziek of meditaties. Doe dat minstens 30 dagen.
  10. Ontwenningsverschijnselen duren meestal niet langer dan 3 minuten. Mochten ze optreden, ga dan onmiddellijk afleiding zoeken.
  11. Beloon jezelf om de drie dagen. Doe dat 2 weken lang. Leuk hoor.

kans van slagen

Het lezen van deze tips  is een eerste stap tot bewustzijn. Het gros van de rokers heeft meerdere pogingen nodig om te stoppen met roken. Dat is op zich ook niet erg, want op een of andere manier leer je jezelf daardoor ook kennen. Het kan zelfs zijn dat alles of nagenoeg alles in je leven lukt, behalve het stoppen met roken.

Hieruit blijkt des te meer dat je hier te maken hebt met een probleem dat in je onderbewuste  zit. Wil je van dat hardnekkig probleem af, bel of mail me. Ik help je graag.

 

Email this to someoneShare on Google+Share on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Facebook