10 Tips tegen het snoepen

10 Tips tegen het snoepen

De zin om te snoepen ontstaat in je brein. Dat gebeurt onder invloed van bepaalde hormonen.
De hersens krijgen het signaal dat je bloedsuikerspiegel te laag is en het alarm wordt ingeschakeld: “Ik moet nu iets te snoepen hebben.”
De emotie wint van de ratio, want de herinnering aan en  de drang naar het genotsgevoel is onweerstaanbaar.

10 Tips

10 tips tegen het snoepen1. Trakteer jezelf dagelijks op een stukje pure chocolade (minstens 75% pure cacao) i.p.v. je normale snoepjes, of melkchocola.

10 tips tegen het snoepen2. Neem 3 a 4 stukjes ongezwavelde gedroogde of verse abrikozen en eet daarbij een handvol ongebrande noten.

10 tips tegen het snoepen
3. Als je een appel eet of een bakje yoghurt met fruit, strooi er kaneel over heen. Van natuurlijk lekker zoet.

10 tips tegen het snoepen4. Begin de dag met een omelet of met 2 gekookte eieren i.p.v. een boterham met jam of hagelslag. Gezond en het geeft een verzadigd gevoel.

10 tips tegen het snoepen5. De standaard aardappel of pieper vervangen door bataat, of de zogenaamde zoete aardappel. Tegenwoordig in alle supermarkten verkrijgbaar.

10 tips tegen het snoepen6.  Voeg avocado toe aan de maaltijd. Voedzaam en het stilt de honger.

10 tips tegen het snoepen7. Eet elke dag 500 gram groenten. Hoe meer kleuren op je bord, hoe beter.

10 tips tegen het snoepen8. Bak in kokosolie (extra vierge) of in roomboter van grasgevoerde koeien. In alle supermarkten verkrijgbaar.

10 tips tegen snoepen9. Zet een kan water met citroen- of limoenschijfjes, sinaasappelstukjes of druiven op tafel. Doe er meteen een glas bij. Drink elke dag 1 tot 2 liter.

10 tips tegen snoepen10. Neem volkorenproducten (o.a. havermout)

Neem bovenstaande voedingsmiddelen i.p.v. snoep. Je zult versteld staan dat na 1 week de zin om te snoepen grotendeels is verdwenen.

Gemakkelijk en snel aanmelden?
Bel: 06-51570564.

Of nu

 

 

Email this to someoneShare on Google+Share on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Facebook